Volgers

dinsdag 29 april 2014

tegeltjes ...

 ik wou voor mijn lavendel shop tomettes tegels maken want dit is typisch voor  Provence huisjes maar ... hoe ????

 met behulp van een mini vriendin zeg ze dat ze al lang geleden een workshopjes heeft gezien dat ze deze sleutel gebruiken ervoor

maar dit had ik niet ....

dus ik aan het na-denken ....

en toen wist ik het ....

dus hier een klein Workshop van hoe ik deze zal maken ....

dit is wat je nodig zal hebben

 
een stuk alu van een tube tomaten puree...

die soort sleutels ( weet het naam niet sorry )
stuk vierkante hout ...
een stuk goede tape

Darwi terracotta of  .... dit is naar keuze

snij van je aluminium een klein stuk eraf ...
draai die rond je sleutel of vierkanten hout ...

nu draai stevig en strak je tape er rond ....wel laat een stuk alu voorbij je sleutel of hout komen



nu kan je in alle maten en vormen zonder moieten een vloer maken ...

dit zijn mijn voorbeeld ;


dit zullen mijn tomettes zijn

voorbeeld A: is met een dikkere stuk alu maar je kan deze niet strak genoeg zon het sleutel draaien

voordeel B: die zijn ze met mijn huidige tegel gerief ....


 
 
en dit is met het vierkante stukje hout ...
 



dit wou ik niet voor mij houden dus geniet ervan ....


Gr,Corine







Geen opmerkingen:

Een reactie posten